piątek, 29 marca 2019

Co te studio robi...?

Ostatnio rozpisywałem się na temat wyjścia Euro Truck Simulator 3 w życie. Jest to temat na tyle obszerny, że postanowiłem zrobić jego kontynuacje, ale od strony samego studia.
   Otóż stworzenie nowej gry nie jest wcale prostą sprawą. W podpunktach poniżej postaram się przedstawić Wam ile pracy potrzeba aby zaciekawić graczy nowym produktem. A więc zaczynamy!

 1. Silnik gry.

   Programista przerabiający dostępny silnik gry bierze niemałą kasę. Trzeba go opłacić, co wiąże się z dużymi kosztami na starcie produkcji. Nie mówiąc już o autorskim silniku, tutaj zaczynają się schody, karuzela wzlotów i upadków i morze pieniędzy zatapianych w projekcie.


2. Mapy

   No ale udało się! Mamy nasz silnik, który będzie spełniał oczekiwania twórców. Czas na stworzenie dróg po których będą przyszli gracze mogli jeździć. Jak wspomniałem, ETS3 może wyjść dopiero w okolicach 2025 roku, więc studio SCS Software musi pokazać klasę i zrobić mapę wręcz powalającą na kolana. Nie obędzie się bez maperów, którzy godzinami będą siedzieli przed komputerami w odwzorowywaniu wirtualnej europy. 



3. Pojazdy 

   Mapa mapą, ale chyba musimy czymś jeździć w tym symulatorze. Moderzy w studiu muszą zasiadać przed komputery i tworzyć nowe ciągniki i naczepy razem z innymi pojazdami do gry. Wspominałem już o domniemanym roku premiery? W takim wypadku pojazdy muszą być odwzorowane tak dokładnie, aby mogły cieszyć oko graczy ich realizmem i szczegółowością. Tak samo pojazdy ruchu ulicznego, musi być ich dużo i do tego dobrze odwzorowanych. Moderzy mają pełne ręce roboty…


4. Grafika

   Aby móc stworzyć coś, co zainteresuje nasze oko, musimy temu elementowi nadać kolorów. Graficy według mnie mają najbardziej pracochłonną i najcięższą pracę podczas tworzenia gier. Muszą oni nadać barwy i textury każdemu modelowi w grze, co wiąże się z stosami grafiki i zdjęć które muszą zrobić lub stworzyć. Tym bardziej, iż nowe komputery i ich moc z których będziemy korzystać, spowoduje duże wymagania w kierunku studia, aby wykorzystać potencjał Naszych sprzętów i zobaczyć nową produkcję w wysokiej rozdzielczości i jakości. 

5. System rozgrywki

   System rozgrywki nie będzie znany Nam aż do premiery, jednak domniemam, że nie będzie on tylko i wyłącznie na zasadzie zakupu nowych pojazdów do garażu i dobierania do nich kierowców, późniejszym zakupie naczepy dla kierowcy i zwykłym, losowym zarobku przez firmę dla gracza. Według mnie SCS Software powinno postawić pracę kierowców z firmy w czasie gry, abyśmy mogli spotkać pracowników po drodze.
Kolejne “gadżety” w grze o których marzyli gracze, dla przykładu: system uszkodzeń pojazdów, system sterowania i kreowania postaci gracza, systemy tachografu, wagi, kontroli, mandatów i tak dalej i dalej i dalej…. Spowoduje postawienia wysokiej poprzeczki dla zespołu, aby dopracować te systemy do ideału, aby dobrze łączyły się z całokształtem i zamiarami gry. 

Nie licząc również tak prostych kosztów jak prąd i innych wydatków związanych z produkcją gry.

Załóżmy, że twórcy stworzą nowy, wspaniały symulator. W ETS3 doznajemy znów szoku graficznego, szoku w rozgrywce, szoku w jakości i ogólnym całokształcie gry, Teraz zastanówmy się, ile ta gra mogła by kosztować? Tu po części odpowiadamy Sobie na pytanie, dlaczego SCS Software nie wypuszcza na rynek nowej gry. Ogromny koszt produkcji, ogromne wymagania ze strony graczy i  każdy ruch na rzecz gry musi być słono opłacony, z tego powodu studio w poprzednich i najbliższych latach nie będzie podejmowało się tworzenia nowej części. Twórcy muszą najpierw uzbierać pieniądze, żeby podjąć się jakichkolwiek działań. W tym momencie zbieranie środków z ETS2, DLC i nowych aktualizacji jest konieczne, aby w przyszłości pokazać światu nową grę. Chodź z drugiej strony patrząc po natłoku pracy przy aktualnej, drugiej odsłonie symulatora, widzimy problemy studia z premierami zapowiedzianych już kilka lat temu zmianami, możemy wnioskować, że w tym wypadku nawet duże zarobki firmy nie pomogą w przyśpieszeniu pracy nad kolejną odsłoną.

Dzięki za przeczytanie. Do usłyszenia niebawem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dbanie o auto - czyli co robić, aby dłużej służyło.

     Witajcie drodzy czytelnicy. Nastąpiła długa przerwa w dodawaniu wpisów, więc muszę ją poprawić. Dzisiejszym tematem będą propozycje obs...